Drömmar till verklighet

Syre, jordens alla levande varelser behöver syre för att överleva.
Om syret då tar slut... Skulle då människan förstå att livet inte skall tas för givet.
Krävs det så mycket för att människan ska förstå att en liten förändring kan göra under?
Begär inte att ni ska älska varje sekund i livet.. Bara tänka er för innan handling.


Självförtroende, självkänsla.. Det är inget fel med självförtroende och självkänsla så länge man kan behärska de.. Jag skulle kunna ha självkänsla och självförtroende men JAG tycker att jag inte har någon riktig anledning till att ha de. Är det kanske därför man är så beroende av bekräftelse, För man vill vara något mer men man kan inte för man har inte skaffat sig just dom möjligheterna.
Exempel jag har komplex för att ja tycker jag är för mullig och otränad. Då skulle min möjlighet kunna vara att börja träna.. Men ja gör det inte.. Och sjävlkänsla bygger jag väl upp själv av egna erfarenheter. jag känner mig säker i en situation för jag har varit med om den tidigare så jag vet handlingen.


Se dig själv i spegeln titta riktigt noga, varje gång du går förbi kommer du inte se samma saker i speglen ena gången kanske du upptäcker vad starka kindben du har och andra gången vad stora ögon du har eller kanske bakgrunden..  Då känner du verkligen av dehär med att ditt humör och olika upplevelser kan påvärka din syn på olika saker. Och detta är vad som händer dagligen men mer eller mindre undermedvetet.
Jag tycker det är ganska coolt när man kan upptäcka sånna saker på dig själv^^
hoppas ni fattar vad jag menar =)

eeh.. ja detta ska nog föreställa ett försök till vad ja egentingen ska stå i mon blogg. Åsiker och syner på saker. JA saker som kan vara intressanta  =)

Kommentarer
Postat av: André

Applåder

Riktigt bra skrivet :)! förstår exakt vad du menar.

Kunde inte skrivit det bättre själv.



Kommer ihåg själv då jag var jätte överviktig, då jag kunde kolla på mig själv o vilja slå sönder personen som tittade tillbaka. Fanns vissa gånger då jag bara ville slita av huden, ta en kniv o skära bort den.



Att man får sådana komplex, jag har anledningar till varför de är så för mig. en hel livshistoria.



Samhället sätter en stor press på människans yttre så att det är hemskt.



Aja skall inte prata mer, bra skrivet. mer liknande inlägg :) <3

2010-04-11 @ 19:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0