Fria fågel finns ej mer

Saknar känslan av frihet. Lyssna till låtar och känna sig som en kung även om det blåser motvind.

Kära fågel.

Jag kan inte träffa dig nu. Mina vingar klipptes i en strid för kärleken. mina vingar bröts för att inte kunna fly. Mina ögon besprutades för att inte kunna finna vägen ut. jag lämnades i en skog mitt i natten, mörkret fick mig att tappa hoppet om att någonsin mer kunna se dagsljuset. Solens strålar minns jag som om de vore det sista leendet. Jag var lycklig, för tillfället. Jag tyckte allt var värt för att släcka törsten av mitt beroende. Det drog mig in i ett träsk där jag misstogs för att vara lera, smuts och bakterier. Nu När solen inte skiner mer, hur ska mina vingar läka för att kunna flyga bort. Jag saknar ljuset min vän, de dagar av frihet som fick varje dag att bli spännande, som när man var liten och ville hoppa ur boet.

Ord kan såra mer än slag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0